MARTIN KASÍK

5. 10. 2020

KRISTINA BARTA

9. 11. 2020

NOVÉ DATUM

29. 3. 2021

NIKOL BÓKOVÁ 

22. 3. 2021

LUKÁŠ KLÁNSKÝ

3. 5. 2021

CZ
EN

Hybatelé rezonance

klavírní recitály 2020/2021

: ve spolupráci

: mediální partneři

22. 3. 2021

NIKOL BOKOVÁ

Nikol Bóková, vzděláním interpretka klasické hudby, překračuje ve své autorské tvorbě svobodně a bez jakýchkoli předsudků hranice hudebních žánrů, fascinovaná možnostmi, které jí tento přístup nabízí. Její recitál pro Hybatele rezonance umožní divákům nahlédnout do obou zjejích světů, tedy klasického i autorského.

Nikol Bóková je vzděláním a zaměřením především interpretka klasické hudby s repertoárem od baroka až k soudobé hudbě. Pravidelně spolupracuje s předními českými orchestrálními tělesy, mj. s Janáčkovou filharmonií Ostrava, s níž také – již vdevíti letech – poprvé vystoupila jako sólistka. V roce 2018 ukončila studia na JAMU v Brně, během nichž absolvovala také roční stipendium na Akademii Karla Szymanowského v Katovicích. Vítězství v mezinárodní klavírní soutěži Vítězslava Nováka v roce 2015, na níž interpretovala dílo Oskara Nedbala, ji inspirovalo (ve spolupráci sČeským rozhlasem) k vydání historicky první kompletní nahrávky dosud téměř neznámého klavírního díla tohoto skladatele. 

Své první, ryze autorské album s názvem Inner Place nahrané v klasické sestavě jazzového tria klavír–kontrabas–bicí vydala vroce 2019 na labelu Animal Music. Nahrávka čerpá z jazzu, klasické hudby a minimalismu, částečně i z populární hudby.

Nikol své skladby často zapisuje vlastním originálním způsobem s důrazem na harmonické funkce, významné melodické prvky a intervaly a neváže se jazzovými pravidly a schématy. „Své skladby považuji spíše za ‚písničky‘, ve kterých mohu bezprostředně vyjádřit příběh. Oproti klasice to vnímám jako přímočařejší a v jistém smyslu jednodušší vyjádření svých emocí. A necítím potřebu zařazovat se do určitého žánru,“ říká o své tvorbě autorka. Zkušenosti získané interpretací klasické hudby, povětšinou té z 20. století, se však v její autorské tvorbě jednoznačně obtiskly, a to jak v kompozičním, tak interpretačním slova smyslu.